thefooonoveller98

Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Kapitel 1

Av Proud Foooer - 6 november 2013 15:32


D/N P.O.V


Jag vakna av att min väckarklocka ringde .Jag suckade och stängde av väckarklockan .


-D/N ! Det är frukost ! Skrek mamma från nedervåningen 

-Jag kommer snart ! Skrek jag 


Jag satte mig upp i sängen , jag fattar inte att mamma skaffade en ny kille 4 månader efter 

att pappa hade dött i cancer och de va inte de ända , vi skulle flytta till Stockholm idag till hennes pojkvän Anders. Jag hatade mamma

för att hon tvingade mig och flytta från Åsa mina vänner från Kungsbacka cch min bästa 

kompis Hanna .


Jag gick ner till min mamma Katrin och min lille bror Max , Max på en flyttkartong och åt en macka . Jag tog en macka och åt upp den snabbt , sen sprang jag upp och satte på mig kläder som jag hade valt sen igår . Ett par slitna short och ett vitt linne , vi skulle ju trot allt bara åka bil . Jag tog på mig lite mascara sendan sprang jag ner 

för att hjälpa mamma lägga in dom sista kartongerna i bilen .

Vi satte oss ibilen och började åka 

-Hej då kungsbacka , sa jag så tyst så bara jag hörde .

Jag somnade ..


-D/N vakna !!!! Skrek Max i mitt öra 

-Vi är framme . Sa mamma 

-Oj ..Var det ända jag fick fram 


Jag gick ut ut bilen och framför mig var ett stort vitt hus med en röd ytterdörr.


-Heeej ! Välkommna hem ! Sa Anders och kom och gav mig en stor kram 

Mamma gick och pussade honom , sedan började vi packa upp .

Möblerna som vi hade hemma hade vi sålt sedan hade vi köpt nya möbler till de nya huset , så dom stode redan där . Vi packade upp , jag fick ett stort rum med ett eget badrum och en WIC(Walk in closet).

Allt var upp packat , jag tog upp mobilen och ringde Hanna vi prata i ca 27 min , sen knackade de på dörren 

och mamma kom in .


-Vi har gäster , sa hon försiktigt 

-Okej , ska bara säga hejdå till Hanna . Sa jag

Jag sa hejdå till Hanna , sedan sprang jag ner för trappan där stog en kvinna och kom fram till

mig och presentera sig som Cecila , sen kom en kille och sa

-Hej jag heter .....


|Det var kapitel 1 , hoppas att ni gillar den , det här är min första novell så (NO HATE).|




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Proud Foooer - 4 december 2013 21:20

Jag tror jag kommer ta bort blogge eftersom de är igen som läser och att jag inte har tid ...Så om ni inte vill att jag ska ta bort bloggen så är de bra om ni säger till typ nu !     ...

Av Proud Foooer - 30 november 2013 00:34

  Tidigare :    "Felix?Är du kittlig?"Sa jag och kollade rakt in i hans blå/gröna ögon ."NEEEJ!" Sa han man såg på hela honom att han ljög .Jag började kittla honom han skrek nästan som en tjej .Min dörr öppnades och in kom ......   *******...

Hej

Av Proud Foooer - 30 november 2013 00:30

  Jag satt och skrev ett kapitel men sen så dog min dator och allt försvan så jag håller på att skriva om nu  hoppas att ni har tålamod och kan vänta !   XOXO ...

Av Proud Foooer - 29 november 2013 08:16

Ville bara säga att ett kapitel kommer senare idag :)Hoppas att ni gillar den nya novellen kommetera gärna vad ni tycker ! ? XOXO P.S sprid novell skulle ju vara sjukt kul om jag fick flera läsare ? ...

Av Proud Foooer - 28 november 2013 17:51

  Kapitel 1   Sofia's perpektiv.   Jag vaknade av att min sovrummsdörr öppnades . "Du måste gå upp,vi har gäster!De nya grannarna kom och hälsade på!Upp och hoppa nu gumman och klä på dig  ordentligt !" Sa mamma."Måste jag?"Sa jag tyst ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards